Procedure bezwaren- en klachtenafhandeling
Als schemabeheerder is het van belang dat de SIR een goede afhandeling van bezwaren en klachten verzorgt. Een zorgvuldige en snelle afhandeling van bezwaren en klachten is van belang voor het functioneren en de reputatie van de organisatie.
Deze procedure is bedoeld voor:
- iedereen die een bezwaar of beroep wil indienen over een beslissing van de SIR;
- iedereen die een klacht wil indienen over de diensten en het functioneren van (de onderdelen van) de SIR;
- iedereen die bij de registratie, beoordeling en afhandeling van bezwaren en klachten (inclusief een eventueel beroep) betrokken is.
Begrippen
- Een bezwaar kan ingediend worden als iemand het niet eens is met de beslissing van het bestuur, de uitvoeringsorganisatie of de werkgroepen van de SIR. Dit kan bijvoorbeeld een bezwaar zijn tegen het niet toekennen van een erkenning, de invoering van een nieuwe of aangepaste richtlijnen of tegen de uitslag van een examen.
- Een klacht kan ingediend worden als iemand niet tevreden is over de producten en diensten van de SIR en/of het functioneren van (de onderdelen van) de SIR. Dit kan bijvoorbeeld een klacht zijn over niet correct gedrag van een medewerker of bestuurder van de SIR.
- Een beroep kan ingediend worden als iemand het niet eens is met de beslissing van de SIR over een ingediend bezwaar of klacht.
De volledige procedure bezwaren- en klachtenafhandeling is hier te downloaden: ga naar procedure bezwaren- en klachtenafhandeling.
Certificeren en veilig werken volgens de SIR veiligheidsrichtlijnen?
Word vandaag nog SIR-deelnemer, versterk de veiligheid binnen de industriële reiniging en draag actief bij aan de verdere ontwikkeling van veilige werkmethoden en richtlijnen!